Simple summer

Jag saknar varma sommarnätter som tycks vara för evigt, med mängder av vitt vin och bästa vänner. Jag saknar min utsikt på sommaren, lummiga åkrar och träd med kyrkan i bakgrunden och vatten som ger en känsla av lugn. Jag saknar att gå med nakna ben och barfota i fina sandaler. Jag saknar att hoppa i poolen i stället för badkaret efter en joggingtur. Jag saknar milslånga promenader med Nisse i solskenet. Jag saknar att trött stå i bokhandeln på förmiddagen för att sedan snabbt piggna till för att kika på det t-shirtklädda ögongodiset som dhl har att erbjuda på sommaren. Jag saknar min hemmagjorda islatte. Jag saknar att ligga i vasaparken med en stor påse lösgodis. Jag saknar att låna min farmor och farfars lägenhet och sitta på balkongen och titta på det som händer på gatan tills det blir kyligt. Jag saknar en sommarflört. Jag saknar att man alltid dricker lite "för mycket" på sommaren. Jag saknar att allt är så mycket roligare då. Jag saknar den tid då jag kan låtsas som att jag inte bryr mig. Jag saknar de stunder där värmen och drömmarna bedövar mitt sinne en aning.



Jag saknar den lätthet som sommaren ger.



Kommentarer
Postat av: Olivia

Shit vad jag saknar sommaren ännu mer nu när jag läste det där!

Men G.. DHL?!? vad är det jag läser:O OMG. måste göra något åt det dirr.. :j

2010-03-02 @ 23:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0