Found a cure for my life

Kalmar är. Vad. Jo, litet, blåsigt, nära. Fullt med dialekter och folk jag klickar med. Människor som tittar snett när jag pratar på grund av min så kallade Stockholms-ton. Men folk som inte funderar länge över detta behåller man. Studentliv kan man inte annat än älska. Frihet, ute hela natten, cykla hem när jag vill. Göra dumma saker, göra roliga saker, göra duktiga saker.

Åh vad jag älskar det. Förfest i studentkorridor, springa upp och ner i lägenhetshusen, upp och ner mellan våningar och glömma exakt vilken våning man har sina skor. Dricka billigt, äta billigt. Aldrig ta buss eller taxi, gå till krogen. Prata om allt och dansa med sjömän och journalister. Äta pommes, cykla hem, somna, vakna upp och garva åt det dumma vi gjort. Alla mina andra tankar är inte här.



Oh my god - Ida Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0