Les dandys sont incroyables

Jag har absolut noll självdisciplin. Men mitt outalade nyårslöfte är att skaffa lite av detta, känns ganska anvädbart - så här på universitetet och allt! Det är inte så att jag är städ- eller sexgalning, nej.. Jag älskar konsumtion. ALLT som kostar pengar, det älskar jag att göra - klarar liksom inte av att låta sparade pengar vara. Dessutom har jag problem att koncentrera mig när det kommer till tråkiga saker. Eller snarare att få saker gjorda.. Till exempel: Plugga, boka tandläkartid, boka körlektion, plugga körteori, boka smartbox-grejen som snart går ut.. Sånt! Skitenkla uppgifter som man bara kan ringa ett telefonsamtal för att lösa eller bara åka till Stadsbiblioteket (min favorit pluggplats i hela Stockholm, btw) och trycka sig igenom dom där sidorna om Baudelaire. Det är inte så svårt så varför gör jag det inte bara?



Ja.. Mycket bra fråga. Jag är helt enkelt beroende av lättja, att inte göra någonting när jag har tonvis med saker att göra. Så att berget bara växer och växer. Men på något sätt klarar jag mig alltid. Dumb luck helt enkelt. Fast i morgon ska jag ge mig in, tillsammans med min pluggbästis cola light, och börja på min uppsats.. Tror den ska handla om dandyism. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0