Jag och pappa



Du måste välja. Rädda 1 miljon främlingar eller 5 familjemedlemmar?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag måste säga att det beror på vem "jag" är. Är "jag" Hanna så säger jag ganska lätt 5 familjemedlemmar. Men så är inte jag en person som låtit lägga så mycket av världens ansvar på mina axlar. Jag menar att om "jag" istället var en av världsledarna så skulle svaret vara 1 miljon människor. Det låter väldigt elakt och inte särskilt ansvarsfullt, men nånstans däromkring går mina tankar... Men hur skulle världen se ut om alla tänkte så? Såndana tanker måste bort tror jag, framförallt för att kunna rädda nästa generation människor (vilket ju är flera miljarder människor..), och sluta vara så pissiga mot vår natur. Det kanske är dags för oss vanliga Svenssons att faktiskt ta mer ansvar för ALLA. Jag gör det inte just nu kan jag ju säga. Vilket nog har lett mig till var jag är just nu; hos en välbergad famiilj i England och inte hos de svältande barnen i Afrika. Får man göra både ock?



Shit vad den frågan kan spinnas vidare! Tack för ett sunt wake up call, Sofia!



<3

2010-05-01 @ 22:35:40
URL: http://ignitoon.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Sv: ja eller hur va filmen bra men väldigt konstnärlig och overklig ;))



Jag hade faktiskt valt 5 familjemedlemmar. Lätt! :)



Sov så gott!

2010-05-09 @ 22:33:55
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0