Old-fashioned kind of girl

Jag är en sådan där person som älskar pompa och ståt! Ett exempel är typ balen i nian, då tycker jag att alla ska klä sig i sina finaste formella kläder, alltså långklänning/kostym, och bara vara så där härligt graciösa. Jag avskyr verkligen "sådana där tjejer" som kommer i korta white-trash klänningar från typ en trikå-affär med pumpig musik och hemskt lysrörsljus som man får migrän av. Nej, det ska helt enkelt vara uppklätt, fint och tjusigt. Traditioner som liknar dessa har ingen tagit skada av!

En tradition som jag verkligen inte kan få nog av är familjeporträtt eller familjefoton. Ni som såg på "Svenska Hollywoodfruar" vet säkert att Maria Montazami hade ett riktigt vackert porträtt av hela familjen i vackra kläder. Riktigt snyggt. Ett stort foto, eller helst ett porträtt egentligen, är något jag verkligen tycker varje familj ska ha hängandes över den öppna spisen. Då menar jag verkligen ett porträtt ingen goofy bild från svenssonsemestern som man helst vill glömma bort. Jag menar super formellt och allvarliga blickar som typ familjen Kennedy eller något.



Jag kanske ska ta ett snack med mor min...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0