Kreativ

Jag satt och frigjorde lite energi, på ett papper med en blyertspenna. Ett hjärta, så skönt att teckna - två skarpa streck och ett mjukt, får en fladdermusvinge av någon anledning, den vilar ett tag. Sedan kopplas hjärtat ihop med en ros, där det rinner vattendroppar, sommardagg. Ett öga med långa vackra ögonfransar öppnas, redo för nya intryck. Under ögat ett moln, som börjar regna, ett paraply fälls upp och en rosett knyts runt dess handtag. Vackra långa band flyger upp, ett tassavtryck vid molnet och min favorit: fred. Molnet börjar blixtra, runt den ena blixten knyts en ballong, ett snöre med hjärtan. Den andra blixten blir ihopsatt med en prinsesskrona, fint. Ett par kvinnliga läppar finner sin plats vid vingen, där emellan flyger ytterligare en rosett med två långa band upp. Ett läppstift, mörkt brevid.



Vi är uppe vid ögat igen, där finns nu en mascaraborste, knutet till den en ballong formad som ett hjärta, lätt, utan ansträngning. Ännu ett band knyts fast i rosen, som nu har flera taggar och ett ensamt blad. En diamant finner sin plats vid läppstiftets yttersta spets, oförstörbar, under det hittar vi en cupcake. Med fluffig kristyr och två söta körsbär på toppen. Ett kallt, utblåst ljus i en ljustake hamnar i bakgrunden, någonstans vid prinsesskronan, tillsammans med alla essen i en kortlek som löper nedåt. En klassisk väska skapas längst ner och ett par ballerinaskor med vackra rosetter hittar upp till vänster hörn och omfamnas av en ram. Där ser vi också en nagellacksflaska placerad på den bortglömda fladdersmusvingen, genom den kan man urskilja en kräfta. Mitt knä gör ont, jag ritar ett plåster. Ett kärleksbrev väntar oöppnat brevid den första ballongen. En stor blomma breder ut sig med paraplyet i förgrunden. Band flyger upp, totalt fyra stycken. En fransk karamell fyller ut höger hörn. En liten partyhatt infinner sig på hjärtat, som började allt.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Gud vilken härlig beskrivning av en vad jag kan föreställa mig är en otroligt lovely bild! COZY LEJD!

2010-04-03 @ 22:08:33
Postat av: Aimée

Måste instämma med Olivia! :)

2010-04-05 @ 11:02:49
URL: http://aimee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0